Impressed by Plantin

collectie houtsneden online

Maar liefst 14.000 houtsneden telt de collectie van het Museum Plantin-Moretus. Stuk voor stuk staaltjes van echt vakmanschap, van meesterlijk in hout uitgesneden tekeningen. Je ontdekt ze hier in hoge resolutie. Om te bekijken, downloaden, inspireren en creëren. Be impressed!

Laat je inspireren

Acht Antwerpse kunstenaars krijgen carte blanche

Ambassadeurs maken nieuw werk geïnspireerd op collectie houtblokken

Acht Antwerpse kunstenaars gaan deze zomer aan de slag met de indrukwekkende collectie houtblokken van het Museum Plantin-Moretus.

The Print Project

Dit zijn de 20 prints

De collectie van het Museum Plantin-Moretus blijft inspireren. Het Museum Plantin-Moretus en Supercollect zetten 20 creatieven aan het werk. Zij creëerden een print geïnspireerd op de indrukwekkende collectie houtblokken. Dit is het resultaat!

Aan de slag

Onze houtblokkencollectie is oneindig toepasbaar. Geen inspiratie? Ga aan de slag met enkele van onze creaties.

Planners

dag - week - maand

Stippel je dag, week of maand in stijl uit!

Spelplezier en creatips voor thuis

Met onze gratis printables

Laat de collectie van het museum je inspiratiebron zijn om thuis leuke DIY-namiddagen en spelletjes-avonden te beleven. Ontdek hier onze gratis wenskaarten, creatips en gezelschapsspel om thuis te printen.

Pimp je laptop of dagboek

Een stickervel om thuis te printen

De collectie houtsneden van het Museum Plantin-Moretus is zo veelzijdig toe te passen. Voor de thuiszitters een stickervel om zelf af te drukken op stickerpapier.

Ontwerp je eigen briefpapier

#impressedbyplantin

Brieven schrijven is plots weer helemaal in. Verras je ouder, grootouder of vriend die je nu even niet kan zien met een mooie brief. Op zelfgemaakt briefpapier! We helpen je op weg.

Plantin in de etalage

Impressed by Plantin

De collectie houtsneden van het Museum Plantin-Moretus inspireert. Winkels en horeca rond het museum zetten de collectie in de kijker. Letterlijk dan. Geniet online van een sterk staaltje illustraties op hun etalage.

Bureaublad / screensaver

Om elke dag opnieuw 'impressed' te zijn door Plantin. We zetten ons met veel plezier op jouw computerscherm!

Skull - slang

Klik op het beeld om het bureaublad te downloaden.

Handen - plant

Klik op het beeld om het bureaublad te downloaden.

Ook leuk

Het Museum Plantin-Moretus bij je thuis

Duik online in onze collecties, bekijk onze webtentoonstellingen, bezoek het museum virtueel, blader door de museumgids, beluister onze audiogids. Alles om thuis te blijven en toch een beetje in het museum te zijn.

loden letters

De klank van Museum Plantin-Moretus

Playlist op Spotify

Waan je ten huize Plantin en Moretus met deze playlist op Spotify.

Een huis vol creatief talent

Creativiteit

Op haar hoogdagen krioelde het in de drukkerij van productief creatief talent. Grafisch vormgevers werkten er samen met lettergieters, drukkers, boekbinders, … en met de creatieve ondernemer Plantijn zelf natuurlijk! De bijzondere collecties blijven vandaag inspireren. Daarom stimuleert het Museum Plantin-Moretus co-creatie en elke vorm van creativiteit. Binnen haar muren, en ook thuis.