Waar ben ik? Dier ben ik!

Actieve tocht voor speurneuzen vanaf vier jaar

Ga op actieve speurtocht met het hele gezin door de benedenverdieping van het museum. Spot alledaagse en andere dieren op verrassende plekken.

Met een bingokaart in de hand speur je naar alledaagse en andere dieren, verstopt in de kunstwerken en op voorwerpen in de museumzalen. Wie roept het eerst “Bingo!”?

In de 18de eeuwse eetkamer geef je je oren en ogen de kost en geniet je van een heus klank- en lichtspel. (Hoor ik daar een schaap mekkeren?) Tussendoor spelen jullie het Vlieg en Bij-twisterspel in onze mooie binnentuin. En aan het einde van je bezoek wacht je misschien wel een leuke verrassing.

Haal je speurboekje aan de balie van het museum. Deze activiteiten zijn gratis en geschikt voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Ouders betalen wel een toegangsticket.

De speurtocht is ook beschikbaar in het Engels en Frans.

foto's: An Eisendrath