handpop Martina en enkele kinderen foto: Ans Brys

Thuiskomen bij Christoffel en Martina

Rondleiding voor derde kleuterklas of start eerste leerjaar

Kleuters krijgen een rondleiding van Christoffel Plantin en dochter Martina, twee prachtige handpoppen. Ze vertellen ieder hun eigen verhaal en nodigen uit om te puzzelen, te verkleden, te zingen, te lachen en te bewegen.

Christoffel vertelt over zijn huis en over het verschil tussen het leven vroeger en nu. Zijn dochter Martina is een leergierig meisje en vertelt de kinderen alles over letters en het harde werk in de drukkerij.

Tijdens de rondleiding bezoek je de gelijkvloerse verdieping. Je ticket is de hele dag geldig voor een bezoek aan de rest van het museum.

Wat mag je verwachten?

• Interactieve tour door het museum met 2 handpoppen
  • Kleuters ontdekken het leven in de tijd van Christoffel Plantijn en van zijn dochters
  • Veel korte activiteiten voor de kleuters om te genieten van het mooie huis en de verhalen van de bewoners

Opties voor leerkrachten

Reserveer je deze rondleiding? Dan heb je 2 opties:

1. Je vraagt twee gidsen
  2. Een gids is Christoffel, een leerkracht speelt Martina

Praktische informatie

• rondleiding voor kleuters van de derde kleuterklas of eerste trimester eerste leerjaar
  • maximum 12 kleuters per gids
    Een klas van gemiddeld 24 kinderen wordt opgesplitst. Twaalf kinderen gaan met Christoffel mee en twaalf met Martina. Nadien wisselen ze.
  • duur: 90 minuten (2 x 40 minuten met 10 minuten pauze)
  • prijs voor de gids: €100 (administratiekosten inbegrepen)
  • Toegang tot het museum is gratis voor klasgroepen. Bestel wel op voorhand je gratis toegangstickets.
  • museumregels

Reserveren

Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier

Aan de slag

Meer info over de rondleiding? Hoe kan je de ontmoeting met Christoffel en Martina voorbereiden in de klas? Hoe verwerk je nadien klassikaal het museumbezoek? Of hoe bereid je je voor op de rol van Martina? Je vindt het allemaal in onze gebruikershandleiding.