foto: Fille Roelants

Henry Van de Velde Award voor Kastaar en Museum Plantin-Moretus

Kastaar, het Antwerps analoog drukkerscollectief van de grafische ontwerpers An Eisendrath en Stoffel Van den Bergh, en het Museum Plantin-Moretus vallen opnieuw in de prijzen met hun samenwerking naar aanleiding van de heropening van het Museum Plantin-Moretus.

27.05.2017

Kastaar wordt gehonoreerd met de 'Communication Award' voor hun creatieve insteken naar aanleiding van de heropening van het Museum Plantin-Moretus.

Schepen Caroline Bastiaens: ‘Opnieuw valt ons vernieuwd Museum Plantin-Moretus in de prijzen. Samen met drukkerscollectief Kastaar ontvangt het museum een Henry Van de Velde Communication Award voor hun project naar aanleiding van de heropening. Hiervoor bouwden ze mobiele drukfietsen, brachten zo het museum buiten de muren en lieten een breed publiek kennismaken met oude druktechnieken. Een schitterend project dat nu beloond wordt!’

foto: Fille Roelants

Het Museum Plantin-Moretus viel in 2017 reeds tweemaal in de prijzen voor de vernieuwing van het Museum Plantin-Moretus. Op 17 mei mocht directeur Iris Kockelbergh de eervolle vermelding van de International Award of Museums and Heritage in London ontvangen. Op 27 mei haalde Kastaar een zilveren European Design Award op in Porto. In opdracht van het Museum Plantin-Moretus trokken de grafische ontwerpers van Kastaar op promotour door Antwerpen met hun bekende drukkersfiets en baseerden ze zich op zestiende eeuwse typografie van het museum voor de creatie van nieuwe museumproducten. Een internationale jury en Flanders DC honoreren hen nu met de Henry Van de Velde Award.