Vervelen is geen optie: Leve de creativiteit!

Creativiteit troef bij het Museum Plantin-Moretus. Knutseltips voor groot en klein.

Met deze tips is vervelen uitgesloten. Voor kleine en grote knutselaars.

Ook leuk

Spelplezier en creatips voor thuis

Met onze gratis printables

Laat de collectie van het museum je inspiratiebron zijn om thuis leuke DIY-namiddagen en spelletjes-avonden te beleven. Ontdek hier onze gratis wenskaarten, creatips en gezelschapsspel om thuis te printen.

Dodobord

naar het klassieke gezelschapsspel 'ganzenbord'

Om de 500ste verjaardag van drukker-uitgever Christoffel Plantin te vieren, doken we in onze collectie houtblokken en staken de klassieker 'Ganzenbord' in een Impressed by Plantin-jasje.

Ontwerp je eigen briefpapier

#impressedbyplantin

Brieven schrijven is plots weer helemaal in. Verras je ouder, grootouder of vriend die je nu even niet kan zien met een mooie brief. Op zelfgemaakt briefpapier! We helpen je op weg.

Kleurplaten

Kleur onze collectie prenten

Het Museum Plantin-Moretus bewaart een rijke collectie prenten en tekeningen. Deze collectie is van wereldklasse en focust op Antwerpse kunstenaars van 1500 tot heden. Veel van deze prenten zijn in zwart en wit. En daarom ideaal voor jou om een beetje kleur toe te voegen.

Het Museum Plantin-Moretus bij je thuis

Duik online in onze collecties, bekijk onze webtentoonstellingen, bezoek het museum virtueel, blader door de museumgids, beluister onze audiogids. Alles om thuis te blijven en toch een beetje in het museum te zijn.

Ook interessant

Impressed by Plantin

collectie houtsneden online

Maar liefst 14.000 houtsneden telt de collectie van het Museum Plantin-Moretus. Stuk voor stuk staaltjes van echt vakmanschap, van meesterlijk in hout uitgesneden tekeningen. Je ontdekt ze hier in hoge resolutie. Om te bekijken, downloaden, inspireren en creƫren. Be impressed!