redopapers

Redopapers maakt nieuwe reeks producten voor Museum Plantin-Moretus

Na de succesvolle samenwerking met Kastaar nodigt het museum nu Redopapers uit voor een nieuwe reeks museumwinkelitems, agenda's, notablokjes, schetsboeken, plak-tattoo's, ...

14.12.2017

Redopapers is een Antwerpse start- up die nieuw leven geeft aan papieroverschotten.
Gepassioneerd door ambachtelijk werken met papier, typografie en mooi, tastbaar design, onderzoeken Linde Luyten en Tille Lingier manieren om dit papier te verwerken tot unieke, duurzame design producten.

‘Papier’ is de basis van alle druktechnieken.

Redopapers zal de museumshop doen bruisen met unieke, handgemaakte producten en activiteiten vertrekkend vanuit het thema ‘papier’.
Ons doel: de ambacht van drukken en boekbinden toegankelijk maken voor alle leeftijden.
We combineren oude en nieuwe druktechnieken in de papierlijn, onderzoeken het archief van het Museum Plantin-Moretus en geven een tweede leven aan hun restmaterialen.
De shop wordt een kleurrijke beleving waar tactiliteit en tastbaarheid centraal staat.

Vanaf 16 december in de museumshop.