foto: Ans Brys foto: Ans Brys

Kinderen en families in het museum

Ga zelf aan de slag als was je een echte drukker, luister hoe het museum tot leven komt met het hoorspel of ga met een opdrachtenboekje op weg door het museum. Voor elk wat wils.

Gratis en altijd beschikbaar

Waar ben ik? Dier ben ik!

Actieve tocht voor speurneuzen vanaf vier jaar

Ga op actieve speurtocht met het hele gezin door de benedenverdieping van het museum. Spot alledaagse en andere dieren op verrassende plekken.

De Dappere Drukker

doe-het-zelf opdrachtentour voor kinderen vanaf 8 jaar

Wil jij net als Christoffel Plantin drukker worden? Ga met een opdrachtenboekje op pad door de kamers van het museum en kom als volleerde drukker terug buiten.

Hoorspel brengt museum tot leven

Hoorspel voor iedereen vanaf 8 jaar

Met nieuwe driedimensionele audiotechnieken lijkt het wel of je door de tijd reist en een bedrijvig huis en drukkerij binnenstapt.

Op vraag

Onze drukker aan het werk - drukdemonstratie

voor groepen, families en scholen

Wil je weten hoe het er aan toe ging in de oude drukkerij Officina Plantiniana? Tijdens een drukdemonstratie kom je alles te weten over drukken met loden letters.

Vragen staat vrij ... ons aanbod op maat!

Heb je een groep of klas met bijzondere vragen? Heb je een speciaal verzoek of ben je bezig met een project? We maken graag een aangepast programma voor je, op maat van je groep.

Het museum bij je thuis

Vervelen is geen optie

staycation tips

Creativiteit is troef bij het Museum Plantin-Moretus. Knutseltips voor groot en klein.

Goed om weten

Do It Yourself (DIY)

Educatief materiaal. Normaalgezien enkel voor leerkrachten, maar nu kan iedereen er mee aan de slag.