foto: Victoriano Moreno

Hoorspel brengt museum tot leven

Hoorspel voor iedereen vanaf 8 jaar

Met nieuwe driedimensionele audiotechnieken lijkt het wel of je door de tijd reist en een bedrijvig huis en drukkerij binnenstapt.

Luister naar het huis en zijn vroegere bewoners

Je zit aan tafel met Edward Moretus terwijl hij het huis verkoopt aan de stad Antwerpen om er een museum van te maken. In het kantoor kom je Christoffel Plantin himself tegen. Boven in de bibliotheek sta je temidden van een discussie tussen boeken. En elk huis heeft zijn kruisje: de portretten klappen uit de biecht en jij staat erbij en kijkt ernaar.

Een hoorspel, geen klassieke audiotour

Het hoorspel is geen klassieke audiotour, maar wekt de kamers en zijn vroegere bewoners op een amusante manier tot leven.

Liever een klassieke audiotour? Dat kan ook. De audioguide Plantin, visionair uitgever vertelt je het verhaal van stichter Christoffel Plantin en zijn opvolgers, de familie Moretus.

Vraag naar de tour aan onze balie. Het is gratis.

Een voorsmaakje

In 1876 verkoopt Edward Moretus de drukkerij aan de Stad Antwerpen. Edward, een Moretus en dus een echte zakenman, weet wel hoe hij dit moet aanpakken.

De portretten klappen uit de biecht. Warme familiebanden zorgen soms toch ook tot verhitte discussies.

Een hoorspel van Philip Maes (auteur van de Heerlijke Hoorspelen en Kabouter Korsakov) met de stemmen van Warre Borgmans, Bruno Vanden Broecke, Peter Van den Eede, Lotte Heijtenis, Koen Van Impe, Robbie Cleiren, Els Dottermans en Pepijn Caudron. Een productie van MediaMixer.